BalanCed

NOVICE

Maja Drobne: “Zdi se mi pomembno, da gremo čez faze frustracije, ki pripeljejo do lepih trenutkov, ki ti prinesejo neki pozitiven rezultat.”

Maja Drobne kot vodja izobraževanja deluje v Kulturno izobraževalnem društvu PiNA, ki je tudi partner projekta BalanCed. Od nekdaj je imela željo, da se v aktivnostih preizkusi tudi sama. Kreativni center je prvič obiskala novembra lani in se udeležila tečaja Lončarstva. Od takrat je redna obiskovalka centra.

Njeno glavno vodilo pri odločitvi, da se pridruži aktivnostim v centru, je bilo, da je v preteklosti že imela izkušnjo z glino in ji je bilo všeč. “Predvsem pa to, da glina absolutno pomirja in se mi zdi zemeljski element, ki te spravi v stanje ‘flowa’. Ko si v stiku z glino, ne moreš razmišljati o drugih stvareh, saj moraš že pri eni napaki začeti znova.”

Izkušnja v centru ji prinaša velik mir. “Po dolgem času je ta izkušnja ponovno nekaj takšnega, ko greš čez vse faze učnega procesa, hkrati pa tudi čez veliko faz frustracije, saj je nekaj česar še ne poznaš. Na začetku je centriranje gline ena frustracija, ker ne veš, kaj in kako točno narediti. Potem ti prinese zadovoljstvo, ko ti stvari uspejo, ko proces enkrat steče. Predvsem vidim to kot darilo sebi in kot čas, ki si ga vzamem zase,” doda.

Sama se je v Slovensko Istro preselila pred 4 leti, in ker veliko dela, prosti čas pa preživlja v naravi, prizna, da ne ve zares, koliko aktivnosti še obstaja v okolici. “Menim, da je Kreativni center sveža novost, za katero je čudovito, da obstaja. Zagotovo bi tudi v tem okolju morala ostati, saj se mi zdi, da je okolje s takimi aktivnostmi podhranjeno.”

Ob vprašanju, kako doživlja koncept ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem, prizna, da ga ima premalo. “Če sem zelo iskrena sama s sabo, sem deloholik in delo je način potrditve. Rada se počutim koristno in seveda delam tudi takrat, ko mogoče ne bi bilo treba. V lokalno okolje se poskušam vključevati na različne načine. Zdi se mi pa, da je zelo pomembno si vzeti čas zase in se osredotočiš na nekaj, kar ni tvoje delo.”

Meni, da je pomembno, da ljudje najdemo tovrstno ravnovesje v svojem življenju. “To je absolutno pomembno za naše mentalno zdravje. Predvsem zato, ker vemo, v kakšnem svetu živimo, saj se okrog nas dogaja preveč stvari, ves čas in težko je najti mir, včasih jasnost, včasih pravilne ali pa nepravilne oblike, predvsem pa to, da znamo sami prepoznati, kdaj potrebujemo čas zase, in da si ga znamo vzeti. Center ponuja odklop, ki je potreben in mislim, da bi ga morali vsi več uporabljati.”

Sama si ravnovesje v življenju ustvarja z gibanjem in jogo, saj se ji zdi, da sta to dve od stvari, ki jo ohranjata pri ‘zdravi pameti’. »Prebrala sem vsaj 10 knjig, kako najti ravnovesje in si ustvariti mirno življenje. Pomembna mi je narava in neki elementi, kot so zavestno dihanje in prepoznavanje situacij, ki sprožajo stres ter kako se teh izmikati. Treba je razumeti, da na neke stvari imamo, na druge pa nimamo vpliva,« doda. Z veseljem pa prihaja tudi v Kreativni center.

Meni, da kreativnost prispeva k vzpostavljanju ravnovesja. »Povezave v naših možganih delujejo na tak način, in s tem, ko vklopimo še roke in se dotikamo materiala kot je glina, tudi naši možgani začnejo drugače funkcionirati. Aktivnosti, ki jih počnemo zavestno, ki nas naučijo nekaj novega in nam aktivirajo oba pola možganov, so zelo pomembne.«

Z udeležbo na aktivnostih v centru ni opazila le najmanjše spremembe v vsakdanjiku, temveč je tam našla prostor, za preživljanje prostega časa, ki jo pomirja. »Zdi se mi, da v takih prostorih vedno najdeš sorodne duše in vsi vemo, zakaj v center prihajamo. To se mi zdi, da vsakič znova ugotovim, da sem tukaj obkrožena s čudovitimi ljudmi,« doda.

Prav tako je opazila vzporednice med procesom dela z glino in iskanjem ravnovesja: »v centru moraš glino centrirati in spomnim se začetnih nasvetov Barbare, kako to narediti, sedeti in imeti položaj rok. Na eni točki pa tudi kako se res umiriti, zadihati in na ta način centrirati glino. Prehitri gibi, nepotrpežljivost in nepazljivost te kaznujejo ter moraš začeti znova, tako kot v življenju. Skozi celoten proces moraš biti pozoren na vsak korak in pomembno je, da v center prihajaš zavestno in, da tudi zavestno odklopiš. Dodatno pa pomaga to, da imaš umazane roke od gline, in se, tudi če bi želel, telefona ne moreš dotakniti.«

Najbolj meditativen pristop ji predstavlja vreteno. »Vreteno ima absoluten meditativen učinek, ker je to nekaj, kar se pred tabo ves čas vrti in ti omogoča nek poseben fokus. Tudi gnetenje gline kot take, ima meditativen učinek, saj se na ta način lahko sprostiš. Vsak element procesa ustvarjanja in kreiranja nekega izdelka, od oblikovanja, brušenja in vsi naslednji koraki so pomembni, da na koncu nastane končen izdelek,« doda.

Pri delu z glino pa se je soočila tudi z izzivi. »Vsak se sooča z nekimi notranjimi boji, zakaj ti nekaj ne uspe. Spomnim se čistih začetkov, ko smo morali podreti tudi zelo lepe izdelke, zato, da smo se lahko naučili in dejansko videli, kakšno debelino naredimo, kaj smo naredili narobe in podobno. Zdi se mi, da je veliko nekih točk frustracije, hkrati pa je tudi zelo lepo, ker veš, da ti bo na neki točki uspelo in na koncu zares vedno tudi uspe. To je zame vzporednica z življenjem. Tako kot tukaj izdelujemo izdelke, se tudi v življenju včasih stvari poklopijo, včasih pa pač ne, je treba začeti znova, vendar življenje se vrti naprej.«

Meni, da se je v življenju treba konstantno učiti in poskušati nove stvari, ne glede na to, koliko smo stari. »Zdi se mi pomembno, da gremo čez faze frustracije, ki pripeljejo do lepih trenutkov, ki ti prinesejo neki pozitiven rezultat. Mislim, da se ne bi smeli nehati učiti v življenju in to je tudi ena od stvari, ki jo v službi ves čas implementiram.«

Na svojo pot iskanja ravnovesja ji ni uspelo popeljati nobenega družinskega člana, saj ne živijo blizu, jim pa z veseljem pošilja fotografije svojih izdelkov. Čas v centru jo je zbližal s sodelavci, s katerimi na delavnice prihaja skupaj in pove, da je to kot nekakšne vrste ‘team building’. Doda pa, da je nad aktivnostmi navdušila prijatelja, ki ga bo naslednjič pripeljala s sabo, da tudi on izkusi oblikovanje z glino.

Maja pa vsem bralcem, ki se soočajo z iskanjem ravnovesja v življenju, sporoča:

»Moj nasvet bi bil, da morajo vsi absolutno priti v center in se poskusiti v aktivnostih. Izkušnja je še vedno tisto, kar v življenju največ prinese. Sama lahko ves čas govorim o tem, kako super je tukaj, neka zdrava zasvojenost pa se razvije takrat, ko res pridete sami. Ko začutite kako dobro je imeti glino v rokah, jo oblikovati in opazovati, kako se vrti. Pridite, poskusite in ne glede na to, ali je to glina ali kakšen drugi naravni material, kar koli počnete, če vam pomaga, da najdete ravnovesje, je čudovito, saj je neizmerno pomembno, da si vzamete ta čas zase. In kot bi rekla Barbara: ‘dihajte počasi’.«

Z Majo Drobne se je v sklopu projekta BalanCed pogovarjala Taja Kavčič, PiNA. Prispevek je nastal kot del ozaveščevalne kampanje projekta.